De væsentligste fokusområder for bestyrelsen har i den seneste årrække været:
Vejene, som er private, vedligeholdes på grundejerforeningens (dvs. bestyrelsens) foranledning.
Efter 25 års diskussion med nabo-grundejerforeningen "Skellet" blev det i 2006 endelig vedtaget at stoppe forsøgene på at få stierne mellem de to grundejerforeninger genåbnet. Med generalforsamlingens (og kommunens) accept blev de 2 stier sat til salg. Interesserede købere forventes at være de tilstødende grundejere. Den ene sti blev solgt straks, den anden er stadig til salg.
Grundejerforeningen driver fællesantenneanlægget, hvilket i perioder kræver en stor del af bestyrelsens tid. Samtidig er udgifterne hertil ganske store, og bestyrelsen søger løbende at finde billigere løsninger til især vedligehold.
Postkasserne blev fornyet i slutningen af 2004, og der blev etableret en afskærmning, således at man ikke direkte kunne se postkasserne fra vejen. Gulv og tag blev etableret i 2005. Dette har krævet en del arbejde for bestyrelse og medlemmer, såvel fysisk som planlægningsmæssigt. De nye postkasser blev finansieret af et engangsindskud fra grundejerne.
De enkelte grundejere har selv ansvaret for at foretage afmelding af reklamer og gratisaviser (hvilket bestyrelsen anbefaler).
Proceduren for postkassemærkatbestilling er følgende: (afsnit under udarbejdelse).
Dette er beklageligt nok et omfattende punkt på bestyrelsens agenda. Bestyrelsen foretager en inspektion af hele sommerhusområdet nogle gange om året. Under denne rundtur noteres forskellige kritisable forhold ned, og de relevante beboere får tilsendt en skrivelse, hvori bestyrelsen gør opmærksom på det aktuelle forhold med anmodning om at få det bragt i orden.
Bestyrelsen kan ifølge deklaration 1 igangsætte det fornødne arbejde for grundejerens regning.Det drejer sig typisk om problemer med:
Endelig må det konstateres, at mange billister desværre ikke overholder den ønskede hastighedsgrænse på 20 km/timen.
Ud over ovenstående fokusområder bruger bestyrelsen også tid på bl.a. at: